Lietuvos kariuomenė
Grįžti į pradinįSvetainės medis English Neįgaliesiems

 

 

linkas ministerija 

Transportinis lėktuvas C-27J "Spartan"

Lietuvos kariuomenės Karinės oro pajėgos turi 3 transportinius lėktuvus C-27J „Spartan". Tai yra kariniai transportiniai lėktuvai. Lietuvos kariuomenės ir Italijos bendrovės „Alenia Aeronautika S.p.A" sutartis dėl trijų taktinių transportinių lėktuvų C-27J „Spartan" pirkimo pasirašyta 2006 m. birželį. Bendra sutarties vertė - 75 mln. eurų (įskaičiuota atsarginės detalės, logistinė įranga, speciali VIP salono įranga, pilotų ir techninio personalo mokymai).

 

Pirmasis šių lėktuvų Šiaulių kariniame aerodrome nusileido 2006 m. gruodžio 22 d. Antrasis transporto lėktuvas LK KOP Aviacijos bazę pasiekė 2008 m. gruodžio 6 d., trečiasis - 2009 m. spalio 12 d. Naujieji transporto lėktuvai pakrikštyti „Gedimino" , „Algirdo"  ir „Vytauto"  vardais.

 

 
 Transportinio lėktuvo C-27J "Spartan" paskirtis:

 

  • karių ir krovinių transportavimas;
  • svarbių asmenų transportavimas (naudojamas VIP modulis);
  • desantavimo užduočių vykdymas; 
  • medicininė evakuacija. 

 

   

 

 C-27J „Spartan" techninė charakteristika:

 

Šalis gamintoja  

 -  

Italija 
Ilgis - 22,7 m
Sparnų mojis  - 28,7 m 
Aukštis - 9,6 m 
Varikliai  -2- Rolls-Royce/Allison AE 2100 D2 (4637 AG) (turbosraigtiniai) 
Maksimali pakilimo masė   -30500 kg 
Maksimali krovinio masė  -10000 kg
Maksimalus keleivių skaičius  - 50
Skrydžio nuotolis:  
               - be krovinio -5925 km
               - pilnai pakrautas -1852 km
Maksimalus skrydžio aukštis  -9150 m 
Įgula   -3 (įgulos vadas, antrasis pilotas, borto operatorius)

 

 
 
   

 

Transportiniam lėktuvui C-27J „Spartan" pakilti užtenka apie 700 m, nutūpti - apie 340 m. Lėktuvas gali pakilti į 9100 m aukštį, išvystyti 550 km/h greitį. Pakanka vieno degalų pasipildymo, kad lėktuvas nuskristų nuo Šiaulių iki Lietuvos karių misijos vietų Afganistane.

C-27J „Spartan" gali skraidinti 50 karių arba 46 parašiutininkus. Lėktuve gali būti greitai įrengtos 36 gulimos vietos ligoniams, taip pat numatyta galimybė skraidinti visureigį HUMVEE arba šarvuotį M-113. Galima greitai pakrauti/iškrauti 3 standartines avia krovinių paletes, prireikus sumontuojamas ypatingai svarbių asmenų (VIP) modulis.

C-27J „Spartan" nenutūpdamas ore gali praleisti 8 valandas. Jame sumontuota autonominė jėgainė, kuri aprūpina lėktuvą elektros energija, priklausomai nuo oro sąlygų kondicionuoja arba šildo orlaivio kabiną, keleivių arba krovinių skyrius, taip pat naudojama pagrindinių variklių užvedimui. Tai svarbu nusileidus į mažus ar laikinus aerodromus, kuriuose nėra antžeminių įrenginių lėktuvams aptarnauti. Orlaivyje įrengtos modernios valdymo ir navigacinės sistemos, taip pat modernus autopilotas ir automatinė traukos kontrolės sistema.

 

  
  

 

Transporto lėktuvai C-27J „Spartan", dažnai vadinami "mažaisiais herkulesais", yra mažesni už C-130J "Hercules". Šie lėktuvai turi daug tokių pačių sistemų ir tos pačios serijos „Rolls-Royce" variklius ("Spartan" juos turi du, o "Hercules" - keturis). Šie lėktuvų modeliai yra pasaulyje gerai žinomos kompanijos "Lockheed Martin" produkcija. C-27J "Spartan" yra naujesnė lėktuvo C-27A/G222 modifikacija, gaminama Italijoje. Pirmą kartą "Spartan" bandomajam skrydžiui pakilo 2000 metais Turino mieste.

 

Be Lietuvos, tokius lėktuvus naudoja Bulgarija, Graikija, Italija, JAV, Rumunija ir Marokas.

 

 Nuotraukų autoriai: DAPPA, Alvydas Tamošiūnas, Vytautas Požėla, Aviacijos bazės archyvas.

 

 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
Informacija atnaujinta 2015-07-28
Sprendimas: Fresh Media